ABC jesiennego wypadania włosów – działaj z głową!

Jesienne wypadanie włosów to jeszcze nie powód do paniki. Do tematu powinniśmy
podejść zadaniowo – zmienia się aura, modyfikacji muszą więc ulec nasze nawyki
związane z pielęgnacją skóry głowy i włosów. Z większą starannością należy podejść
również do codziennej diety. Jak zatem zadbać o włosy jesienią, na co zwrócić
szczególną uwagę i jakie działania wdrożyć w pierwszej kolejności?
Sezonowe wypadanie włosów to przypadłość, która dotyka wielu z nas. Borykamy się z
nią zwłaszcza wiosną i jesienią, co bezpośrednio wiąże się z cyklem biologicznym
człowieka i zmianami – m.in. w gospodarce hormonalnej. – Jesienią poziom estrogenu w
organizmie spada. A to właśnie ten hormon odpowiedzialny jest za kondycję włosów:
zapobiega ich utracie, odpowiada za wydłużenie faz wzrostu włosów oraz stymuluje
pojawienie się tych nowych – tłumaczy Ewelina Wysoczańska, doświadczona trycholog,
właścicielka marki Bionigree. – Dodatkowo, w tej porze roku obserwujemy wzrost
poziomu testosteronu, wraz z którym może następować także wzrost jego pochodnej –
dihydrotestosteronu, który wpływa negatywnie na mieszki włosowe – dodaje ekspert.
Tak jak zmianie ulega nasz układ hormonalny, działając niekorzystnie na nasze włosy, tak
i pogoda – zimny wiatr czy wilgoć, również nie pomagają w utrzymaniu brodawek
włosów w zdrowej kondycji. Do tego dochodzą stres, obniżony poziom witaminy D,
senność czy typowa dla jesiennej pory chandra. Wszystkie te czynniki mają negatywny
wpływ na stan naszego ciała i włosów.

girl-g69a24d069_1920
Co zatem robić i jak wspomóc skórę głowy? – Środki profilaktyczne powinniśmy wdrożyć
już latem. To właśnie wówczas intensywne promienie słoneczne zasadzają ziarno.
Później już prosta droga do wypadania włosów telogenowych jesienią. Dlatego tak ważne jest, by letnią porą chronić skórę głowy, nosząc odpowiednie nakrycie czy
spędzając więcej czasu bezpiecznie w cieniu. Niemniej istotna jest w lecie odpowiednia
higiena i pielęgnacja skóry głowy: mycie włosów szamponami wysokiej jakości oraz
stosowanie odpowiednich kosmetyków – serum oczyszczającego i emulsji stymulującej
skórę głowy – uzupełnia Ewelina Wysoczańska.
Poza prawidłowym oczyszczanie i nawilżaniem niebagatelną rolę dla kondycji włosów
odgrywa zbilansowana dieta. W codziennym jesiennym menu nie powinno zabraknąć
produktów bogatych w witaminy: A, C, E, D3, witaminy z grupy B, kwasy Omega 3,
magnez, cynk oraz żelazo. Pamiętajmy także, aby zwłaszcza jesienią nie wychodzić na
dwór z mokrymi włosami, a także zaopatrzyć się w nakrycia głowy z naturalnych
materiałów. Dbajmy też o to, aby czapki nie powodowały długotrwałego, ścisłego
kontaktu ze skórą.

Agnieszka Boryna
Agnieszka Boryna

Redaktor

Ktoś kiedyś powiedział, że organizm jest jak świątynia, o którą trzeba dbać, bez względu na wszystko. Tak też jest ze zdrowiem. Nic co raz zostało nam dane, nie jest wieczne. Naturalne podejście do zdrowia fascynowało mnie od zawsze. Tym bardziej, że matka natura ma nieograniczoną moc i szerokie spektrum działania. Prowadzę własną poradnię dietetyczną, w której pomagam schudnąć ale przede wszystkim w zdrowy i bezpieczny sposób. Udzielam również praktycznych wskazówek jak dbać o organizm by cieszyć się zdrowiem na długie lata.